Translate

tisdag 3 maj 2011

Vilket f*cking huset är det då ni ska bygga dåå!?

Här är det-Vårat Dalvik. Huset vi INTE skulle få bygga. Varför inte då? Nja, taket föll inte kommunen i smak!!De var så illa att han som var vår första handläggare till och med ritade oss ett nytt förslag på tak. Eksjöhus va inte intresserade dock att göra den ändringen. Gick så långt att vi fick va beredda på att byta hus. Och det va hans vilja som gjorde att det tog så lång tid för oss att få bygglov. Nog för att Dalvik är annorlunda, men vi va kära och det va vårt drömhus. Planlösningen va grym. Och tillslut kom bygglovet. Huset ska se ut som på bilden, med några ändringar. Vi ska ha träfasad. Huset är 22 meter långt så Qvintus kan få spring i benen utan problem. och de viktigaste- Jag ska äntligen få mitt runda fönster. TVÅ till och med. Ett i ytterdörren och ett- ja, det ser ni ju var det sitter!! I min läshörna.. Kan det bli bättre?

Slutet gott-Allting gott!!

Ha en nice kväll! Nu drar jag snart och simmar. Grymt att ha pooool på jobbet!

3 kommentarer:

  1. Vad sjutton är det för fel på det taket? Suck!!!

    Jag tycker det är superfint, Sarah.

    KRAMEN från sköna Lister och ett hus fr 1956.

    SvaraRadera
  2. Den som väntar på något gott...runda fönster är så mysigt!

    SvaraRadera
  3. Nja, inget fel på taket, fel på kommunen! Japp runt fönster är toppen:)

    SvaraRadera