Translate

onsdag 25 maj 2011

Vad händer med tomten?

Bortsett från att de är en tjock gubbe i röda kläder med vitt skägg som sover fram till december..Eller gör han verkligen de? Nää, men jag menar ju tomten, inte TOMTEN! Jo, det ska jag berätta för er... De händer massor. Och Peter kör massor i massa lass. Vår grävlig asså grävaren har nu grävt ut nivån på vårat blivande golv.  Så jag har stått på det idag. Så kooooolt så att coolt stavas med K. Själv har jag med fått jobbat lite. Hjälpte Jerle med "lakanen" som läggs under stenmassorna. Ni kan ju tänka er 14 m långt lakan som läggs ut i den blåsten. Ni fattar ju själva hur jobbigt! Men åhhh så kul att få ha gjort något! Han frågade om jag hade tid. Om jag har tid..Klart jag har tid, all tid i världen! Klart man vill greja på sin tomt! Åhh ni skulle varit med de var så kul att känna att man fixar något. Jag kan ju verken köra grävare eller traktor med massor. Men lakan de är ju inte värre än att fixa tvätten.... Och så lägga ut stenar på de.. Hur kul som helst! Give me more, please!!!! Här kommer lite bilder tagna med svärmors Canon... Döm själva om jag fått snitt på bilderna...


Ser ni..? Utgrävt för huset...

Närbild.

Ahhhh, snart!!!!!

Fin traktor. Peters firma bil:)

Vår grävares traktor. Samma märke, fast nyare...

Här sitter grävlingen på "lakan"rullen

Mer tomtjobb

De är vackert!!!!!!!!!!
Nu Inglorius Basters på TV med Christopher Waltz, en favorit skådis och Brad Pitt!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar