Translate

söndag 8 maj 2011

Lägg till, ta bort, gör rätt!

Haha typiskt mig som skåning är att ta bort R. Nu har jag graderat mig och lagt till. Ja, då blev de givetvis fel för de! Båten heter inte Storebror utan Storebro!! Men folk här uppe talar så tydligt med sina R så man hör ju R hela tiden för f-n! Och när jag missar ett R då är de kul att leka språkpolis. Som mina arbetskamrater: " Sarah vart är de du ska flytta?" hmm "Råöd!"(Råröd) De tycker de är kul liksom bord, torn och korv. Blir bod, tån och kov.. De är kul! När jag kom hit kunde jag inte rulla på min R. Men lärde mig de i bilen mellan Hamburgsund och Fjällbacka ( och några bilturer till) Så nu kan jag med säga de är Rrroligt att äta rrrrulltårrta!!!

1 kommentar:

  1. Kort är också ett ord folk älskar att få en att säga...mycket lustigt liksom. Jag övar också på rrrr men kommer nog aldrig få till det.

    SvaraRadera