Translate

tisdag 3 maj 2011

Äggröra!

Äggröra och bacon är dagens lunch. Mmmmm... Och när man sitter här och äter den, kan man inte annat än tänka på första gången jag skulle göra en äggröra. Panik! Hade sagt ja(!) till att jobba natt utan att ens gått brevid. Typ första hotellet jag jobbade på. De hade skrivit ner allt jag skulle göra på en lapp. Där gjorde även nattpottan frukosten. Men det var ju inte så där finnt utförligt skrivet, utan mer: Gör äggröra!
Hmm.. Ja, när det blev morgon gick jag ut i det stora stora köket. Att hitta saker va det minsta problemet. Jag hade ju trotts allt varit på hotellet en tid för praktik. Men hur f*n gör man en äggröra! De slutade med att jag stekte äggen och hällde över grädde. Och försökte röra om. Jag säger som de gäster sa nyligen till mig efter jag gjort min första räkmacka. Citat: "Din har i alla fall karaktär!!!?!" Slutcitat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar