Translate

fredag 11 april 2014

Vi flyttar!

Dags att ansöka om adressändring. Kommunen ringde igår och sa att vi måste flytta från vår adress. Jag fick lite panik. Bara vi inte för Råröd! Jag som skåning kan ju inte säga det så det låter vettigt i mun. Nej, vi fick behålla Åsleröd, men frågan var om vi skulle bli ett B eller en trea. Vi valde 3, för det är bättre att komma trea än sist och vem vill vara B. Dessutom låter det ju då som man bor i lägenhet och vi bor ju i ett hus. Inget fel med lägenhetsadresser, absolut inte. Men nu bor vi ju i HUS! Så gör en adressändring ni som brukar skicka julkort till Åsleröd 3. Som sagt vi har flyttat ner från första plats till tredje. Inte värre än så!
Tog just lunchkaffet på altan i solen. Det sa ju det i veckan på nyheterna att man skulle göra det. Jag är inte den som är den.. Okej, lever jag längre så varför inte. Eller som min läkare sa.. Vilket sätt är bäst att dö på då? Ja, du.. Jag vet inte men finns detnu ett sätta att leva lite längre på så får man ju testa det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar