Translate

måndag 21 april 2014

En nattreceptionist tipsar Del 2

Ja, tror denna serie hette så och att jag än så länge bara tipsat en gång. Nu kommer den spännande fortsättningen. Detta kan vara taget i luften detta jag skriver nu, men har ett svagt minne av att jag och en kollega läste en artikel en tidig morgon till frukosten på hotell First Christian IV i Kristianstad runt 2004 (var ett tag sedan alltså) om nattjobb. Det stod ett tips jag har haft i bakhuvudet sedan dess om hur man ska varva ner efter avslutat jobb för bästa sömn. Håll i er (speciellt om ni jobbar natt) för här kommer mitt bästa tips. 

"För bästa sömn gå aldrig ut från jobbet i starkt solljus utan solglasögon. Solens ljus gör dig pigg! De mörka glasen gör att du varvar ner och kommer in i rätt mode att förbereda för sömn. Så på med solglasögonen.."

Det stod ju inte exakt så, detta har jag ju komponerat ihop själv här och nu. Fast håll med om att det låter trovärdigt. Öhh? Nu kommer det bästa av allt ihop. Det var först idag som jag gjorde det själv!!! Har ju inte haft solglasögon med styrka förrän först förra året och just nu imorses så låg de i arbetsväskan. Stanna bilen efter knappt 50 meter och drog på dem. Det var helt toppen! Det var inte sista gången... För det var ju inte så att man började tölla med linser varje gång man skulle gå hem för att ha solglasögon när jag jobbade på C4:a. Och köpa solglasögon med styrka var ju inget man prioriterade som 20-åring!!! Då var man ung och vacker. Nu är jag bara vacker.. Öh, haha hoho!  

Me, after 4 nights work with my Ray-Ban❤️

Alltså jag kan ju ha drömt detta också (för tio år sedan!), men håll med om att det är det bästa tipset jag någonsin gett er på bloggen!? Testa gärna och återkom med vad ni tyckte., 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar