Translate

fredag 11 april 2014

Första idolerna



Jag var typ 4 eller 5 år. Mamma sa att jag var tvungen att välja, Björnes Magasin eller Cafe Norrköping med veckans husband Vikingarna med Christer Sjögren som frontare. Gissa vad jag valde? Norrköping varje gång! Så där har ni kanske en förklaring. Lyssnar dock inte alls på mina barndoms idoler idag. Fast denna låt är ju en klassiker och dök upp ikväll.. Kunde liksom inte låta bli. Min kille är ju mycket koolare än mig. Hans första idoler var Rolling Stones. Mina kunde varit Gasolin om jag gått på mammas musiksmak. Lyssnar dock mer på Kim än Christer idag om vi säger så.

Just nu spelar P Westlife, det är också gamla idoler. Jag älskade pojkband i tonåren och hade en gigantisk samling. När alla lyssnade på Backstreet Boys lyssnade jag på N´sync, Westlife och Touché. Det var tider det. Innan dess var det Arvingarna och Barbados med Magnus Carlsson. Därefter var det The Kelly Family och Hanson. Sedan blev jag förförd av Modern Talking (OMG!). Sedan kom Spice Girls och i samma veva åkte jag med mamma på en Ulf Lundell konsert( Detta kan ha varit förre The Kelly Family??) Tro inte att jag tyckte om honom innan konserten. Efter den kvällen i Valjeviken var jag frälst. Jag älskade Uffe, och det blev en del konserter efter det. Tider det. Jag har massa att berätta... Men det tar vi en annan gång! Just nu har jag kört Spice girls Stop och gjort dansen för P. Han bara gapade. Att man kommer ihåg. Någon mer som kan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar