Translate

lördag 31 maj 2014

En nattreceptionist blir analyserad!

I natt hade jag en skön snubbe i baren. Han kunde härma alla dialekterna i Värmland. Alltså sa man ett ställe i Värmland sa kunde han just hur de pratade där. Eller ja, jag kan ju kanske inte till 100% säga att han hade rätt, men det lätt trovärdigt. För ju längre in i Värmlands skogar man kommer ju svårare är det att förstå! Ungefär som skånska.. Sedan kunde han resten av vårt avlånga land med, samt Norge! Ni fattar ju.. Han och hans gäng tyckte min dialekt vår svår bestämd, jag förklarade snabbt att jag är en sådan som gärna tar efter hur personen jag pratar med pratar. Alltså tar efter dialekter. Här kommer analysen..
- Du är musikalisk... 
Sedan kom vi in på att jag sprang mycket, eftersom en av dem sålde löparskor.. Då sa mannen att jag var..
- Flyktig.. Musikalisk och flyktig. Skön kombination!
Man tackar! Musikalisk vet i f*n. Jag kan ju spela cd-skivor i bilen och har Spotify premium, men om det räknas som musikalisk?! Sedan brukar det vara rätt bra att ha med mig i lag i Musikquiz. Men nej, jag är inte mer musikalisk än att jag älskar musik! Men be mig för f** inte att sjunga. Ni kommer ångra er. Big time! Och den där keyboard lektionerna jag tog i 4:an, de gav min lärare upp hoppet när jag fick göra om samma läxa tre gånger.. Sedan slutade jag helt enkelt att gå.. Så var det med det! 





Alltså Robert Aschberg har nu sagt att detta med selfies är som att slicka sitt eget kön. Ja, det kanske är så om man heter som Robban. Jag gissar att han tagit en selfie och sedan har någon sagt att han var barnslig och då har han vänt på det till något negativt. För jag menar för oss som jobbar natt och tycker vi är lite fina och vill föreviga ögonblicket av oss själva.. Hur f*n ska vi kunna bli fotade om vi inte gör det själva!? Svara på det Robert!!! ... Nu blev jag lite sur! Låt mig ta mina selfies hur jag vill.. 
-Sarah är du trött?
-ja, jag är nog det! Annars är det väl ett tydligt tecken att jag är när jag börjar prata med mig själv på bloggen!?
-jo, du har nog rätt. Sov gott då!
-du med...!?????!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar