Translate

tisdag 6 maj 2014

En nattreceptionist bekänner stort!


Här är hon i pyjamas! Redo att bekänna den nakna sanningen om detta jobb. Att jobba natt är helt klart en livsstil. Det är väldigt speciellt som en vän till mig säkert skulle uttryckt det. Hon skulle nog säga det om mig med, och hon har rätt.. Man blir väldigt speciell av att jobba som jag gör. Man blir världsmästare på jet-leg.. Tro mig det är inte alltid lätt att leva upp till allas förväntningar. Jag är nog rätt knäpp i mångas ögon. Jag gör väldigt mycket knäppa saker. Nu ska jag berätta lite om mitt arbetspass igår som är ett lysande exempel på detta. 
Sätter på nytt kaffe och telefonen ringer. Står i telefonen och tar en bokning och hör ett konstigt ljud. Shit, med kaffe! Glömde sätta under en kanna. Fuck! Torkar upp och tänker att jag måste skärpa mig! Hur svårt skall det vara.. En kille kommer fram och frågar vart man väntar på gymnastiken... Nej nej! Det är inte det han frågar!!! Men det är det jag hör och berättar snällt att han bara kan sätta sig ner och vänta så kommer hon snart och hämtar honom. Han verkar inte reagera på mitt utlägg, eller så gör han det men jag avstyr andra frågor. Hon kommer! Men vänta här nu sitter den killen fortfarande och väntar på sjukgympa? Hm, sa han inte klockan 9? Klockan är tio i tio! 
-Va har de inte kommit än? 
-Alltså jag är ny på driften.. 
-Driften? Skulle du inte på sjukgympa?  Då är ju du min granne!!!!!! (Jag har lite dålig koll på hur mina grannar ser ut på nära håll.. Bor på landet!!!!) 
Ja, nu har jag hjälpt min granne att aldrig glömma sin första dag på jobbet. Han kommer tacka mig! Själv känner jag mig som ett stort skämt som borde erbjuda kanal 5 att följa mig en vecka.. Då har de material för flera säsonger!  Ja, sedan tvinga chefen mig att byta bort ett pass med en annan kollega så jag kunde vara med på Vårruset. Hon hade inte tänkt på det när hon gjorde schemat! Kollegan var väldigt hjälpsam och tog passet! NEJ!!!!!!!!! Är någon sugen på att byta liv? Mitt är jätteskojigt, ni ser ju händer något hela tiden. Idag förklarade jag kakan Dammsugare på engelska för en tyska. Det var väldigt intressant beskrivning... Gör det bättre själva om ni kan. Och så hade jag på mig min gråa arbetsttröja, då sa chefen att det var väst eller kavaj som gällde dagtid. Trots att jag frös så drog jag på mig västen och det hade nog mina kollegor lite roligt åt eftersom jag vägra erkänna att jag frös! Fan vad kallt det var idag.. Gästerna får sluta gå in och ut! För mycket spring i dörrarna värmen går ju ut.. 

Med vänliga hälsningar

Sarah Solsken alltid med ett leende på läpparna! 

(Vill tillägga att detta är ett extremt fall då Nattreceptionisten har jobbat 5 nätter plus en ledig plus ytligare en natt och sedan bara en ledig för att stiga upp klockan 5! Hann nog inte med i bytena!!!!) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar