Translate

torsdag 29 december 2011

Till havs..




Barbordets havsutsikt säger vi snart Hejdå! till.

Visst är de mysigt att bo nära havet. Att se havet varje dag. Trodde aldrig att jag skulle få havsutsikt och nu har jag mer eller mindre haft de i 5 år. När jag träffa min Peter så visste inte jag alls vart han bodde. Trodde de var någonstans i fjällen. Att de låg nära havet gick ju inte att tyda på namnet- Fjällbacka. Camilla Läckberg fanns i hyllorna, men inget jag observerat. Och första gången jag var i lägenheten i Galärbacken undrade jag om de verkligen var ett hav. Såg ut och kändes mer som en sjö... En stor! Det hade P roligt åt. Sedan de där med namn.. Skagerrak eller Kattegatt?

Jag skrev att de blåste på Kattegatt på Facebook någon gång och då fick jag mig en liten läxa.. Men de blåste säkert där med?! Nu har jag sett detta inlopp så som sommar och vinter. När vänner kommer hit vill de oftast ha fönsterplatserna när vi äter. " Titta nu ska någon ut med en båt... Kolla där kommer en båt.. En militärbåt..!?" eller som jag själv i somras.. " Peter det ligger en stor färja i farleden!!!!!!?" men de var en stor yacht som någon rik tysk vd ägde. Mega stor. Peter hade precis tagit sitt skeppagrejsemojs och var mega sugen att bli privatskeppare på den båten.. Haha.. Han fick nöja sig med Freddans "sommarstuga"
Idag iaf blåser de på detta Skagerrak och snart flyttar vi ifrån detta hav. Visst kommer jag sakna de, men samtidigt så har jag ben och gå med. Och ärligt att lägga 6 miljoner och uppåt för att få sig en bit av havet?! Det är de inte värt... Vi tittar hellre på älgar och rådjur än måsar:) Och slipper saltet på fönstrena. Havet finns kvar.. Och till sommaren tar vi båten ut igen:)
Yacht eller lilla färjan?
Freddans "sommarstuga"
Kök och vardagsrummets utsikt.. Nu är ju inte altanen klar...
Men den stora åkern är på andra sidan vägen...Najs...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar