Translate

torsdag 8 december 2011

Inställt!

Jävla storm rent ut sagt! Den väntas till ikväll och Peter valde att ta studiebesöket på BB nästa vecka istället. Trist. Jag som sett fram emot detta och j-klappsshopping på hemvägen. Nu blir det måndag eller nått som vi drar..
Igår när jag flängt runt en hel dag så blev jag helt yrrrrrr.. Det är kanske dax att taga ner. Ta det lugnt. Jag är ju gravid. Men inte idag för snart blir det promis med Johanna och hennes Nellie. Ser kallt ut så bäst att klä på sig. Och efter det har jag tre köksskåp att skura rena samt lådorna och lådan under spisen. Gött och få det värsta gjort innan flytt. Jag vet inte vad jag orkar med när jag ska flytta.
Det är sjukt svårt att fatta. Det väntar ett helt nytt hus på oss. Ingen har bott där tidigare. Så har jag aldrig fått uppleva. Att flytta in i något där ingen tidigare har bott. Tapet valet har vi gjort. Köksvalet. Badrumsvalet. Beslagvalet. Handtagsvalet. Dörrvalet. Ja, ni fattar! Alla val-vilket är 1.000.000! har vi gjort!
Och i detta nu så klär en arbetskamrats fru till P om gungstolen jag fick till min läshörna av svärmor. Den kommer bli så fin. Där kommer jag sitta och amma och läsa! Mys...
Vi kommer nog inte lämna huset på flera månader!

Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar