Translate

fredag 8 juli 2011

Skivan alla borde ha...

På vägen upp till pappa häromdagen fick jag som vanligt göra ett stopp i ED på Karlssons för lite musikinköp till bilen. Hopplöst att åka i Dalsland utan täckning på de roliga musikkanalerna. Att lyssna på P3 går ju an tills P3 Kultur Tråk (Ordet "populärkultur" med finsk brytning har orsakat allargi mot programmet)börjar. De är ju som att sitta i bilen med en hög Kristina Lugn och Mumintrollet på samma gång ... Borring!!! Inköpet blev två skivor. Satt först och skrålade till Jan Johansens bästa (Tönt varning men ack vilken minnen från unga år!!!) Och så blev de The Ark (Den första platten. Har nu 2 ex i min samling plus en bränd! Kan man ha för många?). Sveriges bästa band som snart går i graven..till musikhistoriens himmel. Ahhh! Satt i bilen hem nu från jobbet och när jag lyssnade på låt nr 7: Let your body decide, och sjöng med som bäst, då kom tårarna. Kom åter på mig själv med att börja gråta till Olas skönsång.. De är ju så sorgligt att det ska sluta!!!!!!! Buuuäääääähhhhhhh......

Och börjar ni inte gråta så lätt som jag, men vill gråta iaf bara för att det är såååååå j-vla skönta att göra det så ska ni bara stoppa denna film i DVD spelaren:
Den absolut vidrigaste film jag sett på länge. En sann berättelse som får tårarna att spruta.. Man äcklas av SS-männens grymhet som inte går att beskriva med ord. Denna film bör alla se.. Ingen kommer någonsin glömma vad som hände.. Hade mardrömmar hela natten lång....

Ha en skön FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar