Translate

tisdag 18 mars 2014

Tänkvärt❤️

Alltså vårt avlopp gugglar och bubblar. När jag kom hem från träningen igår och såg ut som en dränkt katt påminde min sambo mig om att inte duscha så länge. Minska vatten mängden. Det bästa vore om jag inte duschade alls. Kunde jag låta bli att göra toabesök vore det med toppen. Helst det som luktar. Jaha, så jag duschade snabbt och hade vatten över halva golvet. Tur att jag inte gjorde som vanligt för då hade det varit en hel pool i lilla badrummet. Nu är väskan packad att duscha på jobbet innan hemgång. Men jag är inte ledsen för detta. Det kunde varit värre. Jag kunde varit sjuk. Det är jag inte och det är jag tacksam för.
Min läkare tyckte nog jag hade ett lustigt mål i livet. Jag har sagt mycket konstiga saker under de veckorna när jag var ovetande om vad min tumörs utgång. En av dem var att jag skulle gå nollad genom livet. Självklart inget man kan styra över. Men jag har liksom tänkt det. Då sa min läkare..
-Finns många sätt att dö på och jag vet inte vilket som är bäst. Ni kan ju åka hem nu och bli påkörda av en lastbil.. Så frågan är vad som är bäst. 
Hahaha jo det har han väl rätt i. Nu hände aldrig det. Men sant. Jag kanske inte skriver i eftermiddag för att jag fick ett granitblock i huvudet.. Vem vet? Så därför tänker jag inte gråta över vårt krånglande badrum/avlopp. Det kunde varit värre....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar