Translate

söndag 16 mars 2014

#fuckcancer

Av någon anledning så när det händer något med mig så vill jag alltid ha ett armband runt handleden. Lite skrock feeling på det, men det känns gött att kunna skylla det på något i efterhand om det går illa. När jag var gravid med W hade jag ett elefantarband, efter som man tror i Thailand att elefanter ger tur. Det var ett billigt bling bling jag köpt på Jomtien Beach för några ynka bath. 
Jag hade redan ett fuckcancer-armband i vitt och beställde ett i svart innan jag fick reda på att det var en tumör. Dessa beställs på ungcancer.se. Min värsta fobi är just cancer och därför vill jag hjälpa. 
Peters systrar köpte sedan en skyddsängel i vitt på kedja till mig. Den bar jag varje dag, även ibland bara ängeln på pärlarbanden. De är ju enklare att få av och på själv. Kedjan kan man ju inte få på mitt i natten ensam. Inte ens spökena på jobbet vill ju hjälpa en. Taskigt!
Och när det var som jobbigast kom det som ett brev på posten. Alltså det kom ett brev med det fina silverarmbandet med texten fuck cancer. Syster yster är bara finast. Blev så glad. Även detta går att beställa på ungcancer.se. 
Jag behåller mina fina armband runt handleden ens om den tuffa tiden är över. De gav ju tur och nu får de fortsätta ge mig tur på annat vis. Älska❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar