Translate

onsdag 26 mars 2014

PMS

Nästan alla kvinnor har det. Alla lider vi lite upp och ner med dessa bokstäver. Vissa mer andra mindre. Jag tillhör nog något mittemellan. Tänkte att jag skulle fixa något som lindrade på Apoteket i Fjällbacka. När det blir min tur tittar tanten på mig som om jag kommer från Mars (planeten) med en lusig sjukdom. Frågande för sig själv säger hon PMS? Hm, du får komma med mig här. Apoteket i Fjällbacka är inte så stort så jag flyttar mig tre steg i sidled efter tanten. Hon tittar bland vitaminerna och redan här inser jag att hon inget har. Jag ska kolla på Kvinna med.. Nej, det är ju inte i klimakteriet du är.. Ja, jag tror jag får söka på detta och ringa dig.. Hm, ska jag tolka detta som jag är den ända i Fjällbacka som har PMS. Alla andra kvinnor i Fjällbacka är lyckliga och skuttar runt som på en blomsteräng under sin PMS. Underbart. Det var i alla fall värt ett försök. Nu fortsätter jag med den bästa medicin som finns för PMS.. Choklad! Tack för ordet... ❤ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar