Translate

fredag 14 mars 2014

Låt oss prata om cancer! del 2

Vi åkte till Bryssel efter mycket skrik och tårar. Min chef gav mig ledigt hela veckan eftersom vi inte visst när min CT-tid skulle dyka upp! Massa egotid med min son.. CTn, alltså en röntgen gjordes på NÄL. Den där vätskan man får i sig känns som man ska kissa i byxan, men det gjorde jag alltså inte. Sånt slutade ju jag med när jag var tre.. Okej, mamma jag var kanske fyra. Inte fan vet jag!
I väntas tider dök det upp ett brev från västra regionen. Va så nervös när jag öppna att jag ville spy. I fanns en kallelse för cellprov. OMG! Borde vara förbjudet att skicka sådana brev under pågående utredning av tumör med utgång okänd. Lika så gäller tandläkarförsäkringsfaktura!
Åkte raka vägen hem och ringde läkarstation och de lovade att min ST läkare skulle ringa upp så fort som möjligt. Det gjorde hon. Om cellprover skrämde mig var det inget mot vad Sahlgrenska gjorde. Nu var Sahlgrenska inkopplat i mitt fall. Shit! Fick en tid att träffa min norska läkare redan på fredagen samma vecka. 
Alla ❤️dag! Fredagen, alltså, fick vi komma till ST läkaren, norskan. Nog för att mitt jobb på TanumStrand har gjort mig till halvnorsk, men vissa ord är inte så lätta att förstå när man sitter och har gråten i halsen. Hon hade överseende med det. Frågade om vi kom ihåg om någon annan doktor känt på mig vid första besöket i juli. 
-Jo, men det var det ju. Han klämde och kände och trodde att det kunde vara en utväxt på njurarna. Men sitter inte njurarna i ryggen till? 
Jag sa hans namn. Då berätta hon att i såna här fall måste hon rådfråga en riktig läkare och just denna doktor hade inte vilat kännas vid att han varit inne hos oss under den dagen. What a fuck! Idiot. Och min stackars norska huskade ikke! För mina skånska vänner betyder detta att hon inte kom ihåg!Tur att jag har det där minnet att komma ihåg extremt små saker!!!!  Men det bästa med besöket var att hon ändå sa att min tumör satt i en muskel och att nu tar Sahlgrenska över. Helt plötsligt förstod jag att Sahlgrenska inte var farligt, det var det bästa som hänt. Fast min raktion vid första snacket om just S är rätt vanligt menade norskan att man reagerar så. Att man blir rädd. Sahlgrenska är stort! Alla i familjen Klarqvist samlades på fabriken och vi åt godfika med semla! Kvällen firade jag detta positiva svar längst fram vid scen hos Lasse Stefanz! Var annars?
Tog inte många dagar efter detta så kom min kallelse till Sahlgrenska. Lars Wramdemark blev min läkare. Om man googlar på honom förstår man att han är en riktigt skön snubbe. En läkare man är nöjd med. Och han fick jag. Lycka och tacksamhet. God karma kommer tillbaka. 
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar