Translate

torsdag 13 oktober 2011

Tapeter och toalett...

Lite udda inlägg, men jag tänkte gör två olika saker i ett så slipper jag göra 2.

 Denna tapet gillade Peter. Själv känner jag Anno 1905 på denna. Som själva serien heter. Den är fin, men lite väl gammal stil gå rakt in i en gammal herrgård från Dalarna.... Eller?
 Själv älskar jag denna tapeter från samma serie, Anno 1905. Den bara lyser upp rummet. Självklart skall det bara vara en vägg med denna. Men den är helt underbar. Klart min favorit. När vi var och kollade tapeter då i tisdags så hittade jag också en tapetpärm som hette Eco Feeling. Och det var verkligen feeling. Alla tapeter i den var typ av sammaet liknade matrial i olika mönsetr. Peter tyckte väl kanske här att jag tappat konsentrationen. Men som sagt vi hittade olika alternativ och var lite bättre till mods med tanke på att den dagen började i ett krig. Tapetkrig...
 Nya toaletten kom idag. Inte en dag för sent. Hallå eller. Igår fick jag spola med spann... De var de som fick oss att stressa på det hela. Som tur var hade han som skulle fixa det ändå tänkt ringa oss:) Telepati in Fjällbacka på hög nivå. Jag sa det till gubbarna att detta kändes som rena lyxen. Good shit från Bromölla. Min morfar jobbade just på IFÖ en gång i tiden. Så jag får helt enkelt tänka lite på morfar när jag ser min nya toalett.
Vi ställde en spann på den först så att vi inte skulle använda den innan de torkat under den. Den är ej borrad i utan limad. Inga onödiga hål här inte:)

Imorgon drar vi till Ullared/mamma och min syster(kommit hem från Sundsvall) i Gualöv så det blir kanske svårt att blogga. Men annars ses vi efter helgen och då är nog takpannorna uppe och alla väggar halvt klara:)
Underbart liv.....

1 kommentar:

  1. Min mamma och pappa har båda de tapeterna, fast i olika rum förstås. Den mörka har de som en fondvägg. De ser fina ut på väggen :)

    SvaraRadera