Translate

fredag 16 september 2011

Turista

Så då var det dax tyckte jag innan det var för sent att ta sig upp till toppen på Vetterberget. För vilken utsikt. För att ta sig upp finns två håll. Brandbacken tyckte jag var enklast bortsett från att det stod 2 grävmaskiner i vägen så fick ta en runtirunt väg dit. Men dit kom jag. Två gubbar tittade skumt på mig och tänkte nog dum turist:) Nja, det är jag ju inte riktigt. Men en tur upp på berget försöker man väl få in då och då. Iaf en per år. Nu var det nog två år sedan sist. Så det var ju på tiden. Och kolla utsikten:




 Det är alltså en trappa som går enda upp. Vilket jobb att bygga den. Duktiga Daniels Bygg var:)
 Att simma och gå i dessa trapper ledde till en j-vla kramp i låren. Ajaj!

 Jag hoppade över att läsa varningsskylten. Jag höll i mig! Gick hur bra som helst.
Denna vägg kanske ni alla känner igen som sett Ronja Rövardotter. Japp, de är där de rider. Ja, ni vet Mattis som rider runt och skriker att han har inget barn! Här! Första gången jag var i Fjällbacka kom jag ihåg att gubbarna på Oscars stämde upp i Rövarstämmor från filmen. Festligt! Eller nått...
 Ingång från den bättre sidan om man inte vill hoppa bland stenar.. Den andra ingången är vid Järnboden/Ingrid Bergmans torg.
 Kung Oscar den II var på besök en gång i tiden, därför namnet...Tror jag!?
 Till och med marken är fin på bild. Vilka färger.
Sätt fart att turista!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar