Translate

tisdag 26 augusti 2014

Sötsuget!

Sprang helt otroliga 14 km igår. Alltså det är det längsta jag har sprungit och det är ju ingenting om man tänker på mitt mål som är en hel halv mara!!! Alltså 21 km!!! Erkänn att det låter längre med 21 kilometer än 2 mil och 1 km? Erkänn! Det tycker jag.. Vi är olika. Hur som haver, jag sprang ju dessa 14 km på ren jävla vilja.. Och hade kanske orkat några till på samma sätt. Vilja! Men nu till The big thing av alltihop.. Det där med att äta rätt efter, det är svårt när hungern sätter in. Havregrynsgröt och fullkornsmacka med ost och naturligt söt fikonmarmelad. Jag är en sugergirl och en liten kick behövde jag allt. Men choklad och annan skit har jag nu lyckats hålla mig ifrån, ens om jag både såg att vi fått Kryptoniter i godisautomaten på jobbet samt att det står en stor glassbox mitt i mitt blickfång. Men jag lyckades hålla fingrarna ifrån! Applåd! Istället blev det nyttiga pumpakärnor och müslie med fil och när suget var som värst ett stort glas chokladhavremjölk. Heja mig! Idag blir det träningsvila... Hej på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar