Translate

torsdag 28 augusti 2014

#fuckpcos

Alltså vad är felet med svensk sjukvård? Jag bara undrar! Ringde för att boka tid hos min kvinnliga läkare inne på NÄL.. Ja, det var ju inte bara att boka tid.. Först måste man ha en telefontid med henne. Okej, men då kan jag tänka mig det absolut! Ja, fast hon har bara en sådan telefontids-dag denna månad. Okej? Och den är fullbokad! Jaha, men det var ju synd! Men sätt upp mig på nästa. Funkar för mig. Förstår ju att det kan ta tid. Ja, men vi jobbar inte så med att stå på kö. Ring om två veckor. Säg då att du redan har ringt. Du menar ring om två veckor och upptäck att den telefondagen också är fullbokad! Ja, det kan ju vara så.. Okej, låter vettigt! 

Just nu är jag lite trött på svensk sjukvård! Kan någon förstå det. Jag tänker då på att jag redan har hamnat i kö och hur bra det gick den gången.. Kan tänka mig att någon sitter och suckar över mitt inlägg nu och tänker att den där Sarah måste väl fatta att det tar tid att komma till doktor och den vård man är berättigad... Fast nu är det tyvärr så att jag liksom alltid hamnar utanför systemet och blir tydligen osynlig. Så nääää jag köper faktiskt inte detta. Frågade faktiskt om jag skulle vända mig till privat. Där gav hon mig hopp om att hon faktiskt inte tyckte det utan att jag skulle stå på mig om denna telefontid! Ja, men det var ju bra! Då tyckte ju sjuksyster att jag hade rätt att komma in trots att ingen kallat på mig! Tack❤️

(Fast denna kvinnliga doktor sa faktiskt för tre år sedan att vi skulle höras efter graviditeten... Tänkte då att någon skulle höra av sig eftersom det är så det SKA funka i mitt fall, sedan har jag liksom glömt själv... Tiden går så fort! Men får väl skylla mig själv att jag försvunnit ur systemet som sagt! Det blev kanske så när jag blev gravid på egen hand.. För det var ju nästan omöjligt för mig enligt läkare... Men det gick och gissa om jag är TACKSAM❤️❤️❤️❤️) 

Fast fick en telefontid hur lätt som helst idag för att få min utredning uppläst. Den är ju klar sedan länge. Där var det då inga problem att fåååååå tid! Jaaaaa.. Nu hoppas vi på att den utredningen står positiv mot min fördel. Fjärde september vet vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar