Translate

torsdag 21 augusti 2014

En helt vanlig springtös i spåret..

Har ni funderat kring vad man tänker på när man springer! Alltså normalt sätt så har jag musik i öronen och då tänker jag inte alls mer än på vart jag ska och vilket tempo låten håller. Ibland reflekterar jag på vad runkeepertanten säger.. Man annars är det bara tempo och musik! Idag så kändes vädret ostabilt och jag har inget vattentätt fodral till min iPhone, så det blev att springa utan musik och tidtagning. Fick helt enkelt vara min egen Runkeeper. När man kan kilometrarna så bra som jag så vet jag ju typ exakt vart det växlade. Men kom på mig redan på första kilometerna att jag tänkte små tankar om allt och då slog det mig att det skulle ju vara rätt intressant att göra ett blogginlägg på det.. Så håll tillgodo, här kommer ett ungefärligt tankesätt på 9 km..
0-1km: Orkar jag verkligen detta?
1-2 km: Satan i gatan vilken motvind. Snart medvind!!
2-3 km: Musik jag vill ha musik. Sjung något, sjung! Titanium.. Nääää, nu låter jag som den stackaren i Idol. Slutar sjunga!
3-4 km: Kommer på mig själv med att andas ut ordet Heja! Upprepande!!!! Intressant... 
4 km precis: Oj, det var nära en stukning av foten. Snygg räddning, Sarah! 
4-5 km: öka öka öka!!!!!!
5 km precis: 5 km! 
5-6 km: Nääää, P är inte hemma! Då kör vi några kilometrar till...
6-7 km: Springer ut på landsvägen och ser en kille som är ute och springer. Jag ska baske mig inte ha honom framför mig. Så jag springer så jag kommer framför honom. Värsta jag vet är att ta rygg på någon jag inte känner.. Lyckas ha honom efter mig fram till dess att jag tar av på en skogsväg. 
7-8 km: Fuck vad trött jag är! Killen förföljer inte mig.. Phuuuu då kan jag sluta låsas springa så fort! Nu kommer en backe eller en vägg! 
8 km: Fuck motvind igen! Tänker SHM Greyhound men lyckas inte. Försöker då med Avicii, men misslyckas med det också.. Blir lite mer tempo tempo på in och ut andning. Lite som ett mantra upprepas ordet. Tempooooo! 
9 km: Sista sista sista. Faaaaan! Något bet mig i knävecket. Aj! Springer förbi campingvägen och tänker att det inte ska bli milen idag. 9 km räcker gott! Springer in på gårdsplan och runt huset och sätter mig på min bänk! Äntligen hemma! P är fortfarande inte hemma. Gött då kan jag blogga!
Det hela tog typ runt 55 minuter mer eller mindre.. Druckit vatten och bloggat detta inlägg. Från att bara skulle springa sex kilometer så är jag nöjd med mina nio. Kramar på er❤️!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar