Translate

fredag 21 februari 2014

Platt mage?

Vill alla ha.. Har man det inte får man jobba för det. Jag plankar mig typ varje vecka några gånger hit och dit. Det hjälper, det är jag ett levande bevis på. Ut över gör jag lite andra övningar som funkar för mig för att stärka magen. 
Fällkniven går ut på att ligga på rygg och sänka armar och ben som är i luften mot golvet samtidigt. Detta gör jag med min kettlebell på 8 kg. Set 1+ 4 i tabatan, 20 sekunder varje..
Jag är inte bra på att förklara men jag har svanken i golvet utan mellanrum och lyfter bröstet. Ha kontakt med magmusklerna är viktigt här. Och så ner och så upprepa. Set 2+5

Dessa övningar gör jag i min magtabata del. Bara två av fyra övningar. Har inga bra bilder på de andra men det är ju bara att välja två som ni gillar att fylla ut med. Lycka till! 


Jag vet att det funkar... Gravid som en elefant! 
Jag idag... 
Kom ihåg att göra det som funkar för din kropp! Jag är inget träningsproffs, men jag älskar det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar