Translate

fredag 4 november 2011

Vad skulle jag gjort utan....

Då svara svärmor:
-Då hade du haft en annan!
Jo, sant.. Men då hade jag inte haft de bekymmert med hur jag skulle packa allt glas. Det är ju Peters finglas som vi packade igår! Kosta boda, Ittala och kristal. Halva köket slank med också.
Sedan visade hon hur man fixade till orkidéen som jag trodde var död. På thaivis... Nu kommer den nog blomma igen....

Denna blev det inte. Inte varm nog och alldeles för prasslig!!!
Och i måndags så fick vi vår åkpåse av henne. Jag började nästan gråta. Så himla snäll. Jag trodde vi kollade ut en julklapp. Vi fick den på plats. Svart med vitfårskin. Tyvärr så blev jag så paff att jag glömde ta kort och nu är den hemma hos henne för jag ville inte ha den här i flyttkaoset.

Så detta var en liten hyllning till en person som oftast inte blir så omtyckta, men jag har haft tur. Ibland har man ju det!!!! När man inte har sin mamma på nära håll är det så skönt att det funkar så bra med sambons mamma. De är ju viktitigt. Specielt nu när hon skall bli farmor och jag mamma.

1 kommentar: