Translate

onsdag 30 november 2011

Nu händer det!!!

Har jag skrivit många gånger kanske.. men nu händer det! Nästa vecka kommer snickarna tillbaka och det kommer att gå fort!
  • Pärlsponten ska upp i högåstaket.
  • Målarna ska måla taken.
  • Kaminen ska in.
  • Det ska kaklas framför överstående punkt.
  • Köket in??????????? (Detta skrev jag in själv.... Önsketänk!!)
Det är det jag vet än så länge. Men det lär ju bli mer. Och igår drogs vattnet in i garaget samt el. Och nu finns vatten i huset med. Fönsterkarmarna har kommit upp i de fönster som skall ha det.

Själva har vi gjort en beställning på IKEA igår. Badrumsmöbler. Check. Vi slutförde den inte för vi måste åka dit i helgen och prova ut säng (läs. Jag vet redan vilken säng vi ska ha! Ska bara övertyga P om det med:) och så skall vi gå igenom beställning av Pax-garderoben med en säljare för den får vi inte ihop själv. Lika bra om de nu finns de som kan att fråga så vi inte står där med något som vi inte blir nöjda med.
Masterbedrooms garderoben. Paxad!
Nu snart åka till MVC och kolla vad "Kurtan" håller på med och hur han mår.. Nej, jag vet inte om det blir en pojk än, men jag har satt ett lite arbetsnamn på magen tills vi vet. Och det blev "Kurtan" för vi tittade mkt på Kurt Olsson på youtube just den dagen! Det är lite kul att ha ett namn på "den, det, lillen/lillan". Jag tror vi har både pojk-/flicknamnen klara.... Men det blir en suprice! Idag är vi två mammor som samåker så det blir nog en fika på hemvägen:) Eller ja, det beror på om jag är värd det...... Vågen!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar