Translate

söndag 20 november 2011

Koh Samet

I senaste nr av Mama (kommer nytt den 22 nov, skynda skynda..) kan man läsa om Koh Samet, Rayong i Thailand. Lite kul att läsa om ett ställe där man själv har varit. KS är en fantastisk ö och det tycker Mads Mikkelsen med. De är nämligen här han gjorde: "Dagarna man minns är dagarna då bagarna......på dagarna...".
Det jag minns mest var den fantastiska sanden. Den var som mjöl. Snorkelturen som gick sådär för mig.. Lärde mig de där med snorkla först i Kroatien- Inte i Asien! Och försäljaren som sålde saronger. Mina älskade elefantsaronger. Han gick runt och skrek: Sarong-kalsong! Hihi. Om man jämnför med "vår" strand i Jomtien så var det väldigt lite försäljare. Vilket var superskönt. Vet ej vilken sida vi var på, men vi var iaf inte på samma som Mads. För jag kunde inte lämna in min klocka i repan och hoppa i någon pool. Jag lämnade klockan hos min familj och hoppade i havet!! Vi åkte dit på juldagen, fick boendet i julklapp av Peters föräldrar. En av mina bästa julklappar

Ankomst i en speedboat.

Att röra vid en sköldpadda betyder tur.

Min önskan slog in. Gissa vad jag önska mig!!!
..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar