Translate

tisdag 7 juni 2011

Cominig up!

Min födelsedag. Extra kul att fira i år för min mamma kommer hit. När firade min mamma min födelsedag sist på min födelsedag? Ahhh, det vet jag inte ens. Måste varit typ när jag bodde i Kristianstad och de är ju evigheter sedan. Ska bli så kul. jag har redan lovat att göra ananaspaj till mamsen. Men de blir en hallonpaj också för dem som tröttnat på min A-paj. Är typ bara bra på att baka en grej och de är den pajen. Tänkte på de så sent som för några dagar sedan.. Ska jag åka ner till mamma och tvinga henne lära mig baka bullar!? Och så bakar vi typ 100 st så jag har att fylla fryssen till feb så jag kan bjuda folk som vill komma på fika: För jag kan ju inte köpa kakor varje gång någon vill komma liksom. Och pajen kommer P och jag bli såååååååå trötta på om den skall göras varje gång. Tur att man då bor på världens bästa promenadväg:)

Åter till att det är min dag på fredag. Jag har ännu inte sagt till P vad jag önskar mig. Ahh. och de är ju inte första gången. Kom ihåg första året jag bodde här köpte han en rosa Odd Molly kofta som vi sedan byte mot en mobiltelefon..haha. och första året när jag bodde i Trollhättan hade han glöm de han skulle ge mig hemma så han köpte ett SVEA (Älskade SVEA kläder då) linne på vägen till mig bara för att inte komma tomhänt. Sötisen. Och den gången åkte vi till min favo restaurang i GBG och åt. Jag minns de som en av de bästa f-dagarna i mitt 28-åriga liv. Men nu på fredag kommer mamma och iiiiiii ska bli så kul. Vi såg senast i april. Ses så sällan:(

Förra året var inte heller helt fel.
Svärfar hade precis fått hem sin båt från Frankrike, så de blev fika till havs.

Massa pressenter...

Och ananaspaj. Så ni fattar ju om folk tröttnar:) jag vet att svågern Christer inte gör det.
Han förväntar sig nog paj på fredag om han kan komma:)

De är inte flickans öl på bilden som hon håller i handen. Näää för hon tycker inte om öl!!!! haha


Världens finaste skärgård


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar