Translate

måndag 23 december 2013

Tabata: Planka this!

Du behöver en tabata app.. Min heter Simply Tabata för iPhone (finns nog till andra smarttelefoner med?!)
Börja med att ställa in ljud så du vet när sektionerna börjar och slutar.. 8 st som är uppdelade i 20 sekunder träning/ 10 sekunder vila. 

1. Vanlig planka med armbågarna i golvet och rak kropp på tå. Spänn magen. Rest.
2. Samma som 1:an.. Rest.
3. Planka på sida med undre armbågen i golvet. Försök trycka upp höften mot taket. Böj undre knät om det är jobbigt. Rest.
4. Sidoplanka igen fast motsatt håll. Rest. 
5. Åter till första sidoplankan fast denna gången i stjärna. Lyft alltså övre arm och ben mot taket. Håll. Tänk på att vara så rak som möjligt. Spänn. Rest.
6. Samma fast andra hållet. Rest.
7. Vanlig planka. Inga konstigheter. Rest.
8. En gång till. Klar!

Du gjorde det! Magen blir nu kanske starkare... Kom ihåg att jag åtgår från hur jag tränar.. Jag är ingen expert. Jag känner ej till era kroppar eller vad ni orkar. Gör det som känns bäst för er.. Gör det ont kan det vara att ni gör fel... Träna efter egen ork och nivå.. Detta är för mig en avslutande tabata precis innan avslapps låtarna...

 Mina favolåtar till planka Tabata just nu..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar