Translate

måndag 27 januari 2014

Vi är Solsidan!

Var det någon som såg Solsidans när det gick nu senast? I ett av avsnitten så frontade Mickan sin nyhet att hon skall skriva en bok för Freddan.. Det såg ut såhär typ..


Och exakt samma scen utspelades i Thailand för snart ett år sedan.. Det såg ut ungefär såhär..  

-Älskling (vet inte om jag sa just Ä-ordet) jag har tänkt länge på att skriva en bok.. (Till och med W skrattar..!)


-Du? Skriva en bok.. (Man riktigt ser vad han tänker.... Nu var det dock inte här jag berättade nyheten... Men man ser det ändå!!!!!! Han tänker nog på det i bakhuvudet och skrattar halvt ihjäl sig...! )


-Älskling håll W still och le mot kamran istället. Det blir nog bra ska du se! 
 
Nja, gick kanske inte riktigt till såhär, svårt att åter berätta när Ni inte var där liksom.. Och några dagar senare tog vi upp det igen.. Han lät lite mer positiv och tyckte jag skulle kolla intervjuer med författare först för att lära mig tekniker... Kanske börja med att skriva en barnbok!? Det är ju inte bara att skriva! 

P är den första som fått läsa och han är förvånad! Behöver inte säga mer...

Och ens om den aldrig blir utgiven så skulle jag dö ovetandes att jag aldrig försöka!!!!! 

Eller hur? 
 
Nu är det 85 sidor!!!! Jag är sjukt stolt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar