Translate

fredag 24 januari 2014

Tabata makes you stronger!

Sedan jag började att göra träning efter tabata formeln så har jag blivit stark. Superstark. Gjorde mitt vanliga tabata upplägg i tisdags. Två gånger. Alltså körde ett varv till. Blev sjukt impad av mig själv och insåg att det är sant.. När du inte tror du har något kvar så har du dubbelt att ge! Eller de brukar kanske vara 25% mer men jag hade visst 50! Räknade sista varvet med plankrodd, planka från armbåge upp i stående arm och resten av de sex seten med armhävningar, 92 stycken. Alla på tå! Fattar ni vilken kraft det ger... Alltså typ 180 blir det ju då... Soldaten med "geväret" som jag alltid gjorde innan utan vikter, görs nu med ett "gevär" på 6 kg! På en tabata kör jag den övningen fyra av åtta set. Alltså i tisdags blev det totalt en hel tabatalåt bara soldat. Tvättlapparna var såklart med och samma där, två gånger. Den är riktigt hemsk, men grym för kroppen. Diciplin och övning ger färdighet. Den som säger att hemmaträning inget ger får nog tänka om. Jag har fått en sån egokick av min träning att jag svävar på moln. 

Jag fixade dessutom min utmaning utan att gått igenom alla dagarna. Fem minuter i planka. Check! 

Jag vill tacka.. (Det är ju så inne i januari att göra tacktal.. Jag har alltid drömt om att få gör ett..) Så här kommer mitt!

Min fina lilla familj som låter mig få träna och sätter upp lite träningstopp då och då, fina mammavänner för pepp och tips, Olga Rönnberg för plankan, Hälsan i Fjällbacka och Pontus. Säkert någon jag glömt men det skall man ju göra i tacktal.. Min Carro, såklart!
Sist men inte minst Swedish house maffia, Avicii, ModernTalking, LS, Perikles, Icona Pop... Massa massa fler för den underbara musiken som gör att man orkar så mycket mer. Love! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar