Translate

fredag 16 augusti 2013

Perikles

Var ska vi sova i natt? Den har nog ingen lyckats missa!? En festklassiker som är rätt sönder spelad.. Men Perikles är så mycket mer. Ett dansband. Ok, gillar man dansband så är man en nörd. Och de kan jag leva med isåfall. När de var hos oss för några år sedan så hade vi verkligen förtydligat att de var ett svenskt dansband. Haha. De var de enda bandet vi skrivit ut de på. Kanske för att man är lite osäker när de kommer till skåningar om vi verkligen är svenskar?! Men tar man med två Gasolin klassiker på sin senaste platta så har man mig som i en liten ask. Älskar This is My life. Får jag bestämma ska den spelas på min begravning...!!! 
Åter till ämnet. P gillar dem mycket bättre än LS. och lyssnar frivilligt. hihi. De spelar på Malmö festivalen ikväll och dit hinner inte jag, men kanske Bellas place, Bromölla den 30 november. Gärna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar