Translate

fredag 30 augusti 2013

Perikles - Vill Du Resa Till Månen Med Mig - Melodifestivalen 1994


Typ, igår poppade upp i mitt huvud att Perikles har varit med i Melodifestivalen.. Och direkt kom jag då också på att de valde att inte sjunga på skånska. Jag både ju i Skåne då, så det var nog en JÄTTESTOR grej där. Typ ett svek! Är man skåning sjunger man på skånska. Basta! För hur f*n skulle jag annars komma ihåg de.. Var ju bara 11 år. (Fast samtidigt har jag nog de mest konstiga minnen att lägga på minnet. Kommer alltid ihåg såna sjukt dumma saker!!! Ja, som detta då)) För så var det ju när jag väl youtubade fram klippet. Året var 1994. Året efter att mina dåvarande idoler Arvingarna vann med Eloise. Gick dock inte så bra för pågarna för de åkte typ ut direkt. Erkänner att jag förstår de litegrann.. hihi! Men man blir faktiskt glad av klippet. De står liksom inte still en sekund. Hade de valt att sjunga med dialekt så hade de nog gått bättre. Men håll med om att de var bättre förr när de fick sjunga, spela och de fanns en levande orkester. Och så var tävlingen över på en kväll. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar