Translate

söndag 25 augusti 2013

Skånska Pågar Kan...

För ett tag sedan började jag lyssna på en skånsk grupp på P. Alltså grejen med skåningar är ju att de har en j*vla skön humor. Kanske inte alla. Men j*vligt många. Ovårdat språk också. Bara vi öppnar munnen så får man ta fram ordboken. Eller som min chef sa till mig i veckan. Förstår du nu Sarah varför ingen förstår dig!? Och jag som bara skulle säga Toaletterna ligger mittemot, Morrrrööö! Fast  jag kom in i en så grov skånska att gästen bara log och försvann illa kvickt åt fel håll. OMG! Måste börja iiiiiiii:a mer! Hur som haver. Ni måste gå in på Facebook och kolla in Perikles Pågars Facebook. De tolkar just nu några av våra mest folkkära från förr. Och just i natt la de mer energi på sina outfitsen hihi. Detta gjorde min dag. Nu blir de ut i spåret för en lång-spring-runda-som -kanske-bara-blir-kort-iallafall-vet ännu-inte -vad-jag-orkar-de -märker-jag nog-snart-ses-om-någon-timme-igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar