Translate

tisdag 23 juli 2013

Krogen till skogen ❤

Utgång med familjen. Sommarfest för plasfabriken. Och självklart blev de ett klänningbyte precis när vi var redo att hoppa in i Mercedesen. Peters suck hördes nog enda in till samhället. Men jag har rutin och var klar på under minuten. Borde byta jobb till dansbandsångerska med 30 klädbyten per gig. Fixar jag! Sången kan ju dock diskuteras.. Åter i bilen med en nöjd karl. Blöjköpet en stor flopp. Kö enda bort till mjölkdiskarna. Ahhh! Och själv fick jag ta hand om en skrikande son i bilen. SommarKonsum är inte att leka med. Till barnvakten i ilfart. Kom i tid till restaurangen. 
Startade med en somrig Black Berry Ice Tea drink med trist av bourbon. Mm. Pilgrimsmussla till förrätt som jag självklart tog kort på som en sann bloggerska ska göra. Annars är man ju inte en bloggerska om man inte tar kort på alla rätter. Så givetvis kom jag av mig när min tonfisk kom in. Frågade P om den skulle ätas sådär. Rosa. Jo, den var rätt tillagad. Måste säga att jag nog föredrar tonfisk på burk. OMG skrev jag de där. Isåfall läste ni inte de. Glöm de. 
Efter massa skratt och träffat massa gamla vänner man inte sett på år (!?) så stod vi uppe på Pianobaren och hoppade till Rolling Stones kopior. Love Stones! Vägen hem blev alldeles för lång. De var så byborna frågade varför vi gick på den vägen. Har inte ni kommit fel?  Vi ska hem! Och väl inne i skogen så träffade vi två glada värmlänningar som de blev diskution med om vilken kändis de var granne med. Värmlänningar är något speciellt. Man blir alltid glad. Jag tror dock att jag fortfarande inte fattar nått...  Två ostmackor, en genom nerkyld mig och varm mjölk. Sängen! Vakna av en grävmaskin. Gött! 


Klänningen de blev... En modell lång/Fjällbacka-jag-smälter-in.
Varför tog jag inte drinken mellan Mojito och SB?! Den stod ju mitt namn på.. PS som jag också kallas! 
Förrätten.
Fel väg hem? Och bilden nedan så som jag såg ut innan klänningbyte!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar