Translate

torsdag 11 juli 2013

En halv roman....

Då var man lite mer tränad och mindre slappig som katten Findus skulle sagt. Man blir ju rätt hjärntvättad av Pettson, Emil och Alfons. Jag tror ni skulle kunna väcka mig mitt i natten och bara säga ett ord i en dialog och jag skulle kunna fortsätta... William älskar dessa figurer och att vi har appleTV..
Åter till min löprunda. OMG! Idag kändes benen helt stumma. De värkte när de slog mot asfalten, men de blev bättre i skogspartiet. Campingfolket är ju dock mer aktiva kvällstid. Men ändå tittade de trött på mig och jag valde att titta ner i marken för att inte se deras dåliga samvete över att de har semester och bara tycker jag är en plåga för campingvagnens goda innehåll. Hihi! Så fortsatte jag den sista biten hem och fick ork sista backen. Magnus Bäcklund från Fame Factory kommer ni ihåg honom? Hans melodifestivals låt utan FF Jessica gav mig sista styrkan. Dålig musiksmak! Kvar i poden sedan years! Väl hemma hade P låst alla dörrar. Inne låg min ipad och tickade med tiden. Ryckte och bankade i dörren. Nej, självklart ingen som hörde. Båda pojkarna i duschen. Tillslut efter en evighet öppnades dörren och jag kunde stoppa på 33,38. Så fick ju en bra tid oavsett! Nöjd och mätt sitter jag på altan i rosa och ler över att jag sitter ute och klockan är halv tio. Och kanske för att jag har skrivit en halv roman om min joggingtur. Jag som bara skulle ut och gå lite grann. Natti natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar