Translate

tisdag 10 januari 2012

Love Vilda Djur!

Nu glömmer vi gårdagens hemskheter... och vänder blad. Men asså det går inte! Varför lät jag 4:an vara på efter Sveriges Mästerkock. Jag såg det söta lejonungarna och tänkte: "Där sitter Jan Oskar Sverre Lucien Henri Guillou (ok, jag tänkte inte alla de namnen..Men ärligt han är ju i klass med Pippi Långstrump!!) och gullar med de söta.. Men vad säger han nu....Va!? Ja, just det- Sedan följde massa bilder med inspärrade djur som var till för jägare att komma och köpa och sedan skjuta! Vad fan!!! Man blir förbannad... Jag orkade inte ens se eller höra mer.. Jag drog min egna slutsats. Det är inte jakt.. Det är slakt!!!!  Det finns säkert folk som har andra åsikter och det är ok. Man får ha det, men där gick min gräns och säkert många andras med.

Något jag däremot ÄLSKAR är... (som inte har något med texten ovan att göra!!!!)

Tom Svenssons bilder och hans arbete att fotografera djur som är ovanliga och som man knappt visste fanns. Jag visste iaf inget om de Vita Lejonen innan Tom berättade de för mig på en fest för några år sedan.. Tom bor här i utkanten av Fjällbacka och jobbar till vardags på Nordens Ark. Men när han inte är där så tar han helt fantastiska bilder. Som den naturfotograf han är. Och jag ska visa er några. Han har även gjort en bok som finns i handeln nu om just de Vita Lejonen! Keep on working, Tom!

Man vill ju bara ta hem.... Qvintus hade nog blivit en mumsbit..Så vi hoppar det!!!

Smyger den på Tom eller...?!

Shit!!!

Så himla fin i sitt hår. Ser ut som den använder fön!?

La familja..

En trött noshörning...

Älskar dessa djur!!!!

Mina älsklingar nr 1!!!

Tom Svensson själv med en snöleopards unge från Nordens Ark.

Han har även gjort en bok om dessa små krabater.
Foto samt lånade av: Tom Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar