Translate

fredag 20 april 2012

Den heliga amningen!!!!!!!

De är så synd om min son. Vilken dålig mamma jag är! Allvarligt, så kändes de igår när jag stod inne på mitt lokala apotek!? Skulle köpa en snorsug (hihi) och en större flasknapp till min MAM flaska. Tanten går i väg för att kolla om de finns. Konstaterar att de inte gör detta. Där borde hon bara sagt.. Tyvärr är de slut.. Men nej då.. Hon tittar på mig och säger: Ammar du inte?! Ehhh, nej! Blir mitt svar, lätt överrumplad. Hon tittar då förbi mig och ner på min son som lungt sover i sitt babyskydd ont anande om vad som händer hans mamma. Så säger apotekstanten.. Stackarn! De som är så gott.. Jag är så paff över händelsen. Borde tagit min son och gått. Istället hasplar jag ur mig när hon tittar åter på mig att.. jag kunde inte! Varför!? Tanten har inte med de att göra!!! Hennes åsikt, vad hon tycker är de ingen mamma som ska behöva ta!! Hon ska hålla käft med sina personliga åsikter. Jag går till Apoteket för att få hjälp. Inte känna mig förnedrad. Den jävla amningen rent ut sagt!! Jag kunde inte.. De var för många barnmorskor som slet i mitt bröst.. Jag gav väl kanske upp för lätt. Men jag pumpa i 2 månader. Men min mjölk gjorde inte min son mätt!!! Så nu vet alla. Nu kan ni vara nöjda och glada.. Min son får mat.. Den förbaskade heliga amningen. Jag är helt med på att för de mammor den funkar för så Grattis! Jätteroligt. Och självklart skulle jag önska desamma för mig. Men nu är de inte så.. Och de är de som de är. Men jag är inte en sämre mamma för de. Och de är inte synd om min son. Han skrattar och mår bra som vilken 12 veckors bebis som helst!!!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du är en jätte bra mamma Sarah ! <3<3<3

    SvaraRadera