Translate

söndag 22 april 2012

3 månader!

Stor kille! För tre månader sedan så hade jag min livs dragkamp med min barnmorska och doktor. Och jag menar riktig dragkamp med ett lakan. Efter 5-7 krystvärkar var han ute med ett plupp! De blev en kämpestor gutt. 4285 g och 54 cm. Flicka vad var jag hade önskat mig. Men under hela graviditeten så hade jag hela tiden sagt "han". Och liksom fått känsla-pojk! Och när de sa att de var en gutt så blev de så självklart. Klart jag är en pojkmamma! William var redan bestämt. Och när vi såg honom så var han också en William. Vår prins var född en söndag i ett vit(snö) Fredrikstad på Norges bästa bb-avdelning. Min kropp var totalt utpumpad och bortdomnad av den epidral som äntligen funkade(2 av 3 misslyckade försök!) Tårarna rann på mig och jag var lyckligast i världen. Min lycka som jag delade med min älskade Peter och våra familjer. Så kom W till världen och de var min livs bästa söndagsmorgon kl 5.10. Troligtvis också den bästa dagen i mitt liv.
Idag sitter han i sin stol med ett staplande försök. Gick bättre när jag bullade upp honom. Nu får vi träna lite varje dag. Snart så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar