Translate

onsdag 27 april 2011

Champangen som väntar på rätt tillfälle!?

Denna rosa flaska såg jag ut redan när vi sökte för första tomten.Yes, det har varit en tomt till! Mer om det vid senare tillfälle.. Jag ska ha den rosa i väskan. Tiden gick, men flaskan stod där snällt och väntade på mig i nästan 2 år!! Fredagen den 15:e april på morgonen, fick vi ett mail där vår handläggare skrivit:, citat: "Jag fattade beslutet igår." Slutcitat. Peter och jag som just vaknat tittade på varandra undrades om vilket beslut som fattats. Hade vi fått bygglov eller?! Med posten samma dag en himla massa timmar senare så kom brevet. Med handlingarna. Peter läste och läste  Jag stod brevid och hoppade jämfota och frågade som ett litet barn: Fick vi det? Fick vi det!? Men svara!!!
P bläddrade och bläddrade.
-Men vad letar du efter? Fick vi det!!!?
-Jag hittar inte garaget!!!!? Säg inte att vi inte fick garaget, men vi har fått bygglov!!
Jag börja bläddra i hans bläddrande: "Men här är ditt garage!!"
Vi kunde börja fira. Huset var beställt på 2 minuter bara ett samtal bort. Och en massa andra samtal senare till vänner och familj, kastade vi oss in i bilen för in handling av.... 


Ja, ni ser ju på bilden vad som handlades. Blev också spontan middag på mitt jobb. Vi var helt ensamma på hyllan i restaurangen, bortsätt från mina arbetskamrater som förberedde för kvällens middag.

Men den har ännu inte blivit uppdrucken. Har jag inte jobbat så har det varit annat. Och nu senast tyckte vår grävmaskinist att vi skulle ju dricka den på tomten och de tillfället har inte kommit.

Men det kommer, det kommer!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar